dimecres, de març 15, 2006

Sobre idols...

Fa unes setmanes un amic em va preguntar quin era el lider mundial que jo considerava un idol? Sincerament, no vaig saber respondre. Gandhi?Nelson Mandela?Mijáil Gorbachev?Bill Clinton?Jordi Pujol? Bob Dylan? Bono? els Backstreet Boys? Serrat? Juan Carlos I de España? Pérez-Reverte? Quim Monzó? Robert Fisck? Miquel Gil? Tolkien? Malcolm X? Martin Luther King? Goya? Bill Gates? Alan Greenspan? Ferran Adrià? Felipe González? Eduardo Mendoza? Ferran Monegal? Albert Einstein? Michael Chabon? Newton? Laplace? Dumas? Napoleón? el tamboriler del Bruc?Patton?Eisenhower? Churchill? Mozart? Beethoven? Bach? Charles de Gaulle? Paco de Lucía?

Totes les persones tenim coses bones i coses dolentes. I sincerament, prefereixo no tindre idols. Prefereixo ser jo mateix i anar aprenent en la mesura que pugui, de la gent que m'envolta, dels liders mundials, dels morts, etc.

I com diu Pérez-Reverte al Capitán Alatriste, desconfiad del que sólo lee un libro...us hi heu fixat que no hi ha cap líder religiós (si no considerem Gandhi com a líder hindú...)?