dimarts, de març 09, 2010


'Managers do things right, but leaders do the right things'

L'altre dia vaig escoltar aquesta frase (traducció: "Els managers fan correctament les coses, però els líders fan les coses correctes") i em va deixar motiu de reflexió.

Per trompades vitals i altres accidents, ja fa anys que faig de manager de forma bastant autodidacta, de manera que sempre he intentat aplicar els meus principis i valors a la gestió del meu equip i responsabilitats. Això ha causat que sovint he fet coses que anaven contracorrent de l'empresa i m'han costat enfrontaments amb caps, sindicats i recursos humans, com per exemple negociar amb els treballadors un acord per a fer el festiu del patró del sector en un dia que anés bé a empresa (jo) i treballador (sense ser obligat el dia del sant que podia ser en laborable i sense que el poguessin compartir amb la parella) o sumar més hores treballades als treballadors per a que cobrin les despeses (aparcaments, dietes, etc.) que l'empresa els deu desde fa 3 mesos. Inicialment he fet aquestes accions perque em semblaven èticament correctes, però després he observat que l'equip et deixa menys "tirat" en moments delicats o quan els hi sembla que tens problemes. Una mica allò de "avui per tu demà per mi".

Una altra cosa que considero vital en un bon manager és donar training/formació als treballadors. En canvi, per desgràcia, he anat ensopegant moltes empreses de mals managers (sobretot l'actual), on es passen més temps justificant que no és culpa seva que fent les coses bé. He tingut que espavilar-me per aprendre pel meu compte i a detectar com no s'han  de fer les coses.

I no entrem en el camp de coses que detecto de mi com a mal manager i les coses que deu detectar el meu equip....

Ara bé, guanya pes aquesta frase si penso en els actuals polítics. Líders, managers, lladres o ganàpies?

Sol dir que després de la nevada d'ahir, intenten excusar-se dient que els ciutadans havien estat degudament informats. Però i ells? I els serveis d'emergència? Per què no havien previst una hipotètica situació com la d'ahir, per improbable que fos?

I el que em preocupa més,

Per què ahir els Mossos i els Urbanos no dirigien el tràfic a les rotondes, ocupats en jugar i fer-se fotos amb la neu, i avui una batuda que riu-te'n de la caça de la guineu a Anglaterra ha sortit al carrer a multar als vehicles mal estacionats?

Ara bé, aquí no dimitirà ningú i quan a les properes eleccions l'abstenció torni a ser d'escàndol tornaran a culpar al ciutadà i diran allò de que la política la fas o te la fan (Artur Mas dixit).

En fi, que els managers fan bé les coses. En el cas dels polítics culpar als ciutadans o a qui sigui i mantindre la poltrona calenta. I sinó, consulteu als bombers de Daroca....


2 comentaris:

Striper ha dit...

Dimitir? asumir responsabilitats mondieu en qui temps vius.

denke ha dit...

Ufff... estic com el paio de la vinyeta! jeje un departament de Mediambient amb potes!